Ellen Schut (Foto Carly Hamoen)
Ellen Schut (Foto Carly Hamoen)

Ismakogie en Yoga

Geen zin en geen tijd voor de sportschool? Ontdek Ismakogie! Het is heel simpel en het werkt op een heel bijzondere manier! Je kunt het gebruiken op ieder moment van de dag, thuis, tijdens je werk, achter je bureau of computer, op reis, in de auto, de trein etc. Je leert bewust omgaan met je eigen lichaam, dit helpt bij het verminderen van problemen bij je knie, rug, nek, schouder, bekkenbodem, rsi, reuma en fibromyalgie. Het doel van de training: minder lichamelijke ongemakken, een positieve uitstraling, vitaliteit en een gezonde leefstijl.

Ellen Schut doet al enkele jaren mee. "Toen ik begon werd ik regelmatig behandeld tegen pijn in mijn onderrug. Nu heb ik deze behandelingen niet meer nodig. Op de momenten dat het gevoelig wordt in dit gebied, doe ik enkele oefeningen en kan ik weer door. Ismakogie is een zachte bewegings- en houdingsmethode. Ik krijg beweging genoeg, maar voor mij is het belangrijk om de balans in mijn lijf te houden. Deze oefeningen kan ik overal even doen. Zelfs als ik aan het werk ben."

Yoga

Bij Hatha-yoga gaat het om evenwicht; balans tussen doen en laten, tussen inspanning en ontspanning. Losmaakoefeningen helpen om spieren en gewrichten soepeler te maken. Door het beoefenen van yogahoudingen op een rustige manier en met aandacht, wordt het lichaam flexibeler, je verhoogt je concentratie en ervaart meer innerlijke rust. Elke yogales wordt afgesloten met een totale ontspanning. Yoga helpt je even 'op adem' te komen.

Meer berichten